Experiência de publicação

o caso da revista de letras da UERGS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21674/2448-0479.73.223-232

Keywords:

Letters, Uergs, reading, education, multiculturality, readers

Abstract

This text aims to present the Journal "Letters at Uergs: literacy, reading and training of readers.", themes and positions of graduates of Undergraduate Courses - Letters: Portuguese Language and Portuguese Language Literature (Licentiate) and Postgraduate Studies - Theory and practice in Reader Training; as well as reporting the process of its editing up to the moment of this presentation, revealing aspects of Reading and education and Reading and multiculturalism. The construction methodology followed the procedures of Revista Eletrônica da Uergs, Open Journal System, with a schedule starting in July and ending in December 2021. Its results intend to demonstrate that the training provided by Uergs Courses unites responsibility with the development of knowledge transforming the passion of reading and promoting actions to train readers, emphasizing the quality of research carried out and the importance of expanding its reach (national and international) via Revista Eletrônica.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Carolina Martins da Silva, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul

Luciane Sippert Lanzanova, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul

Possui graduação em Letras pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (2000). Especialização em Ensino-aprendizagem de Línguas pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (2003), Especialização em Atendimento Educacional Especializado pela Faculdades Alternativas Santo Augusto (2013), Mestrado em Educação nas Ciências, área de Letras, pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (2005), Doutorado em Letras, área Teorias do texto e do discurso, pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, UFRGS, 2017.  Atualmente é professora Adjunta de Língua Portuguesa da UERGS, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul. Tem experiência na área de Letras e Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: Língua Portuguesa e suas respectivas literaturas, língua e ensino, leitura, relação texto e gramática, produção textual, letramento, linguagem e crenças no ensino de Língua Portuguesa, formação de professores, planejamento, avaliação, pesquisa em educação e metodologia da pesquisa.

Mamadú Mutaro Embaló, Universidade Estadual do Rio Grande do Sul

References

CONSELHO ESTADUAL DE EDUCAÇÃO/RS. COMISSÃO DE ENSINO MÉDIO E EDUCAÇÃO SUPERIOR. Deliberação nº 337/2021. Processo UERGS nº 21/1950-0000396-1. Reconhece, por 5 anos, o Curso de Licenciatura em Letras, desenvolvido na Unidade em Porto Alegre, pela Universidade Estadual do Rio Grande do Sul – UERGS. Determina providência. 2021.

Published

2021-12-29

How to Cite

Silva, A. C. M. da, Lanzanova, L. S., & Embaló, M. M. (2021). Experiência de publicação: o caso da revista de letras da UERGS. Revista Eletrônica Científica Da UERGS , 7(3), 223–232. https://doi.org/10.21674/2448-0479.73.223-232